söndag 22 augusti 2010

Jag satt precis och kollade mig själv i spegeln. Det jag såg var en bleg gestalt utan solbränna, fräknar eller nyrakade ben. Vart tog sommaren vägen, och vart har solen gömt sig alla dessa "underbara" månader? Jag längtar efter dagar på stranden, svettiga nätter, grillning på altanen, cub-kväll, galna utekvällar. Nu går vi sakta men säkert mot kallare tider, men ingenting säger att man inte kan uppleva sommarkänslan även på hösten. Om inte solen kommer till mig, så får jag åka till den.

Min helg har varit bra, träffat vänner och varit på kräftskiva. Det är så skönt att bara få vara ibland, få lunka runt i sin egen takt och ta dagen som den kommer. Och det är precis vad jag gör idag, så snart ska jag åka till min Jennifer och säga hejdå. För imorgon bitti åker hon till Lund, och stannar där länge, inte fören till jul kommer hon hem igen. Men jag hoppas att vi kommer ses innan dess mitt hjärta.

Först väntas det mat, ska bli gott :) ..
Sköt om er, kärlek

Inga kommentarer: