lördag 18 februari 2012

Jag inspireras av människor som bär på en inre styrka. Alla bär vi på styrkor och svagheter, men extra peppad blir jag då jag hör en intervju eller liknande med en person som har sån livsglöd. Sitter just nu och kollar på nyhetsmorgon (precis som alla andra lördagar) och som gäst idag är det han som är grundare till klädmärket Odd Molly. Han har verkligen gått från botten upp till toppen, han var hemlös och fattig - han hade ingenting att stå på. Hans förutsättningar var lika med noll, men han såg sin chans och tog vara på situationen och hade ett positivt tänkande "allting kan bara bli bättre". Snacka om att ha en inre styrka. Han säger själv i mötet på nyhetsmorgon att han har en svag inre tro, men jag tvivlar på att det stämmer. Jag kan inte se hur man kan lyckas om man inte tror på sig själv? Det kanske är så att han egentligen bara chansade och vinglade igenom detta. Nu är han i alla fall på toppen och han lever utifrån det. Och tänk vilken lycka, att ha lyckats med något så stort. Dessutom kan vi ju bara tänka tanken att vakna bredvid Lena Philipson varje morgon.Dubbel lycka!


Kram Sara

Inga kommentarer: