söndag 5 maj 2013

På återseende.

Jag gör ett kärt återbesök till min blogg, den har legat nere länge och nu bubblar det i mina skrivnärver.
Jag välkomnar våren och bloggen på samma gång.

Idag skiner solen, himlen är oskyldigt blå och vinden viner kring huset. Sitter ute på mitt bord gjort av små mosaikbitar som jag så vackert har fått av min kära morfar. Det är ett fynd, ett loppisfynd. Denna runda skapelse bär på historia kanske flera tiotal år bakåt i tiden. Tänk vad många goda minnen som sitter i stommen, så många kaffekoppar som genom åren har slagit ner mot den hårda ytan. Jag älskar i alla fall mitt nyförvärv och ska fortsätta dess historia i takt med att våren knackar på vår dörr.

Utanför mitt fönster står mina hyresvärdar på knä och sopar på bergets gråa yta. Det växer sakta men säkert fram en vårfräsch och fin trädgård igen. Ner i den fuktiga jorden ska små fröer sättas, plantor planteras och vatten sakta singla ner för att som ett täcke lägga sig uppe på. Efter några veckor kommer vi att se hur det spricker igenom jorden och små gröna blad formar sig och sträcker sig mot solens varma strålar. Vi hoppas på värme så att växterna får ett liv igen, det är kallt för dom och dess vinterklädnad ska bort nu.


Puss och Kram

Inga kommentarer: