lördag 31 mars 2012

Vi sätter oss bakom ratten, skruvar upp volymen på stereon och låter vägen ta oss fram. Vi har bra ljus på bilen och tanken är full. Det enda som kan stoppa oss nu är att vi krockar, kör av vägen, bensinen tar slut eller någon kör efter oss så att vi blir rädda och springer till skogs. Just så känner jag ibland när jag sätter mig i min älskade Lucy. Jag älskar att bara gasa, tuta och lyssna på bra musik. Detta resulterade i en ofattbart hög bensinslutkostnad förra månaden, närmare 3 000 och det tycker jag är för mycket. Så nu tänker jag mig för, och givetvis så väljer jag mina turer. Igår valde jag att åka rakt ut i skogen, 8 mil senare parkerade jag.

Idag sitter jag iklädd mjukis kläder, äter varma mackor och njuter av ett glas sprite. Kompisar skickar och frågar vad jag gör och om jag ska med på de och de. Jag är likgiltig och säger nej. I veckan ska jag vila upp mig så att jag blir taggad på livet igen, det är nog inte så svårt. VÅREN ÄR JU HÄR!

Och på onsdag kommer mina flickor hem, jag längtar sönder. Sen är det fest på torsdag, planerar grill på fredag, Elmia (eventuellt) på lördag och påskmiddag på söndag. Tummen upp, och nu kom jag på att jag kan sitta hemma här med gott samvete.

Kram på er!

Inga kommentarer: